توضیحات
فصل اول: کلیات
۱- کلیات
۱-۱- طرح تحقیق
۱-۱-۱- بیان مسأله
۱-۱-۲- پرسش اصلی تحقیق
۱-۱-۳- فرضیههای تحقیق
۱-۱-۴- اهداف تحقیق
۱-۱-۵- سوابق تحقیق
۱-۱-۶- جنبهی نوآوری تحقیق
۱-۱-۷- روش تحقیق
۱-۱-۸- محدودیتها و مشکلات
۱-۲- تعاریف
فصل دوم: بردهداری در فقه امامیه
۲- بردهداری در فقه امامیه
۲-۱- بردگى در جاهلیت
۲-۱-۱- اسباب وعوامل بردگى در جاهلیت
۲-۱-۱-۱- اسارت در جنگ
۲-۱-۱-۲- تجارت
۲-۱-۱-۳- فقر
۲-۱-۱-۴- بدهکارى
۲-۱-۱-۵- سرقت (آدم ربایى)
۲-۱-۱-۶- تاریخ بردگی اسیران
۲-۱-۲- رفتار با بردگان درجاهلیت
۲-۱-۲-۱- جایگاه اجتماعى بردگان
۲-۱-۲-۲- نقش بردگان در اقتصاد
۲-۱-۲-۳- استفاده نظامى از بردگان
۲-۱-۲-۴- سوءاستفاده جنسى از بردگان
۲-۱-۲-۵- تنبیه و شکنجه بردگان
۲-۱-۲-۶- آزاد کردن بردگان در عصر جاهلى
۲-۱-۲-۷- «ولاء» و گونه هاى آن در عصر جاهلى
۲-۲- بردگى از نظر اسلام
۲-۲-۱- موانع لغو دفعى بردگى
۲-۲-۲- اقدامات رسول خدا(ص) در حذف نظام بردهدارى
۲-۲-۲-۱- مبارزهی بنیادین با بردهدارى
۲-۲-۲-۲- محدود کردن اسباب و عوامل بردگى
۲-۲-۲-۳- گشودن درهاى آزادى به روى بردگان (عتق)
۲-۲-۲-۴- شیوهی اسلامى بهترین راه کار در امر بردگى
۲-۲-۲-۵- مقابله به مثل و مجازات کفار حربى
۲-۳- جمع بندی
فصل سوم: بردگی در حقوق بین الملل
۳- بردگی در حقوق بین الملل
۲-۱- پیشینه بردگی
۲-۱-۱- اکتشافات دریایی و آغاز بردگی
۲-۱-۲- اصل آزادی دریانوردی و داخل شدن دیگر کشورهای اروپایی در امر تجارت برده
۲-۱-۳- برده و تجارت مثلث
۲-۱-۴- داغ کردن برده
۲-۱-۵- بارگیری
۲-۱-۶- بستهبندی محموله
۲-۱-۷- پایان سفر دریایی و ورود بردگان به آمریکا و چگونگی رفتار با آنان
۲-۱-۸- فروش در آمریکا
۲-۱-۹- بردگی پلانتاسی (کشتزارهای روستایی)
۲-۲- پارهای از نظرات حقوقدانان غربی راجع به بردگی
۲-۳- علل و موجبات الغای و امحای بردگی
۲-۳-۱- اقدامات و استناد به حقوق طبیعی جهت لغو بردگی
۲-۳-۲- جنبش ضد بردگی در صحنه بینالمللی
۲-۴- قیامها و شورشهای بردگان آفریقایی بین قرنهای شانزدهم و نوزدهم
۲-۵- بردگی در متون حقوق بین الملل
۲-۵-۱- اعلامیهی جهانی حقوق بشر
۲-۵-۲- کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل متحد
۲-۵-۳- جنایات علیه بشریت درمنشور نورنبرگ
۲-۵-۴- اساسنامهی دیوان بینالمللی کیفری
۲-۵-۵- بردگی در تعهدات بین المللی
۲-۶- جمعبندی
بحث و نتیجه گیری
نتیجهگیری
پیشنهادات
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.