توضیحات
فصل اول: مقدمه و کلیات
مقدمه
۱-۱ بیان مسأله
۱-۲ سوالات تحقیق
۱-۳ فرضیههای تحقیق
۱-۴ اهمیت وضرورت تحقیق
۱-۵ پیشینه تحقیق
۱-۶ اهداف تحقیق
۱-۷ تعاریف واژههای کلیدی
۱-۸ حدود وقلمرو تحقیق
۱-۹٫ روش تحقیق
فصل دوم: بنیاد نظری
۲-۱ ادبیات داستانی
۲-۱-۱ انواع ادبیات داستانی
۲-۱-۱-۱ داستان
۲-۱-۱-۲ قصه
۲-۱-۲ تفاوت داستان کوتاه وقصه
۲-۲ عناصرداستان
۲-۲-۱ طرح (پیرنگ)
۲-۲-۱-۱ انواع طرح (پیرنگ)
۲-۲-۱-۱-۱ پیرنگ بسته
۲-۲-۱-۱-۲ پیرنگ باز
۲-۲-۱-۲ عناصرساختاری طرح (پیرنگ)
۲-۲-۲ شخصیت
۲-۲-۲-۱ انواع روشهای شخصیت پردازی
۲-۲-۲-۲ انواع شخصیت از نظر تحولپذیری (ایستا / پویا)
۲-۲-۲-۳ انواع شخصیت از نظرمیزان کمال (ساده / جامع)
۲-۲-۲-۴ انواع شخصیت از نظرکاربرد
۲-۲-۳ گفتوگو
۲-۲-۳-۱ انواع گفتوگو
۲-۲-۳-۱-۱ گفتوگوی دو طرفه
۲-۲-۳-۱-۲ گفتوگوی تک گویی (درونی)
۲-۲-۴ لحن
۲-۲-۴-۱ انواع لحن گفتاری شخصیتها
۲-۲-۵ زاویه دید (زاویه روایت)
۲-۲-۵-۱ انواع زاویه دید
۲-۲-۶ توصیف
۲-۲-۶-۱ توصیف صحنه وصحنهپردازی
۲-۲-۶-۱-۱ وظایف صحنه
۲-۲-۶-۱-۲ اجزای صحنه
۲-۲-۶-۲ توصیف شخصیتها
۲-۳ عناصرقصه
۲-۳-۱ راوی
۲-۳-۲ شخصیتها در قصهها
۲-۳-۳ زمان و مکان در قصه
۲-۴ ولادیمیر پراپ و عناصرخویشکاری
فصل سوم: شرح حال شاعر، آثار و سبک
۳- شرح حال شاعر، آثاروسبک
۳-۱ زندگینامه سلمان ساوجی
۳-۲ آثار
۳-۳ سبک و اندیشه
۳-۴ پیشروان و پیروان
فصل چهارم: بررسی و تحلیل مثنوی جمشید و خورشید
۴ بررسی وتحلیل مثنوی «جمشیدوخورشید»
۴-۱ خلاصه اثر «جمشیدوخورشید»
۴-۲ بررسی عناصرداستان
۴-۲-۱ طرح (پیرنگ)
۴-۲-۱-۱ عناصرساختاری طرح
۴-۲-۱-۱-۱ شروع و گره افکنی
۴-۲-۱-۱-۲ بحران
۴-۲-۱-۱-۳ کشمکش و ناپایداری
۴-۲-۱-۱-۴ گسترش
۴-۲-۱-۱-۵ تعلیق (هولوولا)
۴-۲-۱-۱-۶ نقطه اوج
۴-۲-۱-۱-۷ گره گشایی
۴-۲-۲ شخصیتپردازی
۴-۲-۲-۱ شخصیت از نظرماهیت (انسانی و غیرانسانی)
۴-۲-۲-۲ از نظر تحولپذیری (ایستا / پویا)
۴-۲-۲-۳ از نظرمیزان کمال شخصیت (ساده / جامع)
۴-۲-۲-۴ از نظرکاربرد
۴-۲-۲-۵ از نظر نقش داستانی
۴-۲-۲-۵-۱ شخصیت اصلی
۴-۲-۲-۵-۲ شخصیت مخالف
۴-۲-۲-۵-۳شخصیت همراز
۴-۲-۲-۵-۴ شخصیت زمینه
۴-۲-۲-۵-۵ شخصیت مقابل
۴-۲-۳ گفتوگو
۴-۲-۳-۱ گفتوگوی دوطرفه
۴-۲-۳-۲ گفتوگوی تک گویی (درونی)
۴-۲-۳-۳ گفتوگوی تک گویی (نمایشی)
۴-۲-۴ لحن
۴-۲-۴-۱ لحن گفتاری شخصیتها
۴-۲-۵ زاویه دید
۴-۲-۶ توصیف
۴-۲-۶-۱ توصیف صحنه پردازی
۴-۲-۶-۲ توصیف شخصیتپردازی
۴-۳ بررسی عناصر قصه
۴-۳-۱ شروع و پایان قصه
۴-۳-۲ شخصیتها در قصه
۴-۳-۳ زمان و مکان درقصه
۴-۳-۴ عوامل خرق عادت در قصه
۴-۳-۵ بررسی شخصیتها براساس نظریه پراپ
۴-۳-۵-۱ وضعیت آغازین (تعیین زمان ومکان)
۴-۳-۵-۲ ترکیب خانواده
۴-۳-۵-۳ رفاه و بهزیستی
۴-۳-۵-۴ قهرمان آینده
۴-۳-۵-۵ نهی و تحذیر
۴-۳-۵- ۶نقض و شکستن نهی
۴-۳-۵-۷ نخستین پدیدار شدن شریر
۴-۳-۵-۸ پرس و جو و خبرگیری
۴-۳-۵-۹ فریبهای شریر
۴-۳-۵-۱۰ مصیبتمقدماتی
۴-۳-۵-۱۱ واکنش قهرمان
۴-۳-۵-۱۲ شرارت
۴-۳-۵-۱۳ صورناپدیدشدن شریر
۴-۳-۵-۱۴ لحظه ربطی
۴-۳-۵-۱۵ پدیدههایی که با قهرمان همراه است
۴-۳-۵-۱۶ هدف و مقصد قهرمان
۴-۳-۵-۱۷ شیوه وارد شدن در قصه
۴-۳-۵-۱۸ مقدمات برای انتقال عامل جادویی
۴-۳-۵-۱۹ تدارک
۴-۳-۵-۲۰ پدیدار شدن شاهزاده خانم در قصه
۴-۳-۵-۲۱ پیروزیافتن بر شریر
۴-۳-۵-۲۲٫ تغییرشکل
۴-۳-۵-۲۳ عروسی
۴-۳-۶ عناصریاریدهنده به شخصیتها درجهت خویشکاری آنها
۴-۴ خویشکاریبراساسنظریهپراپ
فصل پنجم: نتیجه گیری
۵ نتیجه گیری
۵-۱ پیشنهاد
فهرست منابع
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.