توضیحات
فصل اوّل: کلّیّات و مبادی تحقیق
۱-۱٫ مسأله تحقیق
۱-۱-۱٫ تشریح ابعاد مسأله
۱-۱-۲٫ پرسش اصلی
۱-۱-۳٫ پرسش های فرعی(ویژه)
۱-۲٫ پیشینه تحقیق
۱-۳٫ اهداف تحقیق
۱-۳-۱٫ اهداف کلی
۱-۳-۲٫ اهداف فرعی
۱-۳-۳٫ اهداف کاربردی
۱-۴٫ فرضیات
۱-۵٫ ضرورت و جنبه نوآوری تحقیق
۱-۶٫ روش کار
۱-۷٫ مهمترین نتایج تحقیق
n فصل دوم: زندگی و آثار محمّد قهرمان
۲-۱٫ سالشمار زندگی محمّد قهرمان
۲-۲٫ حسب حال استاد محمّد قهرمان به زبان خودش
۲-۳٫ ازدواج، اشتغال و تولد فرزندان
۲-۴٫ تحصیلات و معلومات
۲-۵٫ اوّلین شعر
۲-۶٫ آثار محمّد قهرمان
۲-۷٫ قهرمان و ترانهسازی
۲-۸٫ قهرمان و شعر نو
۲-۹٫ قهرمان و شعر محلی
۲-۱۰٫ قهرمان و طنزپردازی
۲-۱۱٫ خراسان زادگاه قهرمان
۲-۱۲٫ محفل شعری در خانه
۲-۱۳٫ عدم علاقه به تدریس
۲-۱۴٫ حضور در جلسات شعرخوانی
۲-۱۵٫ معاصران قهرمان و نقش آنها بر شعر و زندگی او
۲-۱۵-۱٫ اخوان ثالث؛ صمیمیترین دوست قهرمان
۲-۱۵-۲٫ سیمین بهبهانی و هوشنگ ابتهاج(سایه)؛ الگوهای قهرمان در غزلسرایی
۲-۱۵-۳٫ همنشینی قهرمان با صاحبکار، کمال، سمندریان و دیگر شاعران و هنرمندان خراسانی
۲-۱۵-۴٫ قهرمان مورد ستایش شفیعی کدکنی
۲-۱۶٫ ویژگیهای نظم و نثر قهرمان از نگاه دیگران
n فصل سوم: بررسی ویژگیهای سبکی قهرمان
۳-۱٫ سبک
۳-۱-۱٫ تاریخچه و تعریف
۳-۱-۲٫ سابقه دانش سبکشناسی در ایران
۳-۱-۳٫ معنای لغوی و اصطلاحی سبک
۳-۱-۴٫ سبک از دیدگاه تذکرهها و علوم بلاغی
۳-۱-۵٫ سبک دوره
۳-۱-۶٫ سبک شخصی
۳-۱-۷٫ سبک ادبی
۳-۱-۸٫ عوامل سبکساز
۳-۱-۸-۱٫ روحیات و نفسانیات قهرمان چگونه بوده است؟
۳-۱-۸-۲٫ تحولات اجتماعی
۳-۱-۸-۳٫ زندگی در روستا و شعر محلی
۳-۱-۸-۴٫ زمینه فرهنگی
۳-۱-۸-۵٫ مخاطبان
۳-۱-۸-۶٫ دانشها و اطلاعات و شغل و حرفه شاعر
۳-۱-۸-۷٫ موضوع سخن
۳-۱-۸-۸٫ محیط
۳-۲٫ مختصات سبکی قهرمان
۳-۲-۱٫ مختصات زبانی
۳-۲-۱-۱٫ سطح آوایی و موسیقایی و سبکشناسی آواها
۳-۲-۱-۱-۱٫ شعر قهرمان از جهت موسیقی بیرونی
۳-۲-۱-۱-۲٫ از جهت موسیقی کناری یا قافیه
– قافیه اسمی
– قافیه فعلی
۳-۲-۱-۱-۳٫ از جهت موسیقی درونی
۳-۲-۱-۱-۳-۱٫ تکرار و روشهای هنری آن در دیوان قهرمان
الف- تکرار واج
ب- تکرار واژه
ج- تکرار و تضاد
د- تکرار قافیه
۳-۲-۱-۲٫ سطح نحوی یا سبک شناسی جمله
۳-۲-۱-۳٫ سطح لغوی
۳-۲-۲٫ سطح فکری
۳-۲-۲-۱٫ تقدیرگرایی
۳-۲-۲-۲٫ عناصر طبیعی
۳-۲-۲-۳٫ شعر عارفانه
۳-۲-۲-۴٫ شعر عاشقانه
۳-۲-۳٫ سطح ادبی
۳-۲-۳-۱٫ تشبیه و انواع آن
۳-۲-۳-۱-۱٫ تشبیه از نظر ساختمان طرفین
۳-۲-۳-۱-۱-۱٫ تشبیه مفرد
۳-۲-۳-۱-۱-۲٫ تشبیه مرکب
۳-۲-۳-۱-۱-۳٫ تشبیه مفرد به مرکب: مشبه مفرد و مشبه به مرکب
۳-۲-۳-۱-۲٫ تشبیه از نظر تعدد طرفین
۳-۲-۳-۱-۲-۱٫ تشبیه مفروق
۳-۲-۳-۱-۲-۲٫ تشبیه جمع
۳-۲-۳-۱-۳٫ انواع تشبیه از دیدگاه وجه شبه
۳-۲-۳-۱-۳-۱٫ تشبیه مجمل
۳-۲-۳-۱-۳-۲٫ تشبیه مفصل
۳-۲-۳-۱-۴٫ تشبیه به اعتبار ادات
۳-۲-۳-۱-۴-۱٫ تشبیه مرسل
۳-۲-۳-۱-۴-۲٫ تشبیه مؤکد
۳-۲-۳-۱-۴-۳٫ تشبیه مقید
۳-۲-۳-۱-۵٫ انواع دیگر تشبیهات
۳-۲-۳-۱-۵-۱٫ تشبیه مضمر
۳-۲-۳-۱-۵-۲٫ تشبیه تفضیل
۳-۲-۳-۱-۵-۲٫ تشبیه تمثیل
۳-۲-۳-۲٫ استعاره
۳-۲-۳-۲-۱٫ استعاره مصرحه
۳-۲-۳-۲-۲٫ استعاره مکنیه
۳-۲-۳-۳٫ مجاز
۳-۲-۳-۳-۱٫ انواع مجاز مفرد به اعتبار علاقه
۳-۲-۳-۳-۱-۱٫ مجاز به علاقه محلیت
۳-۲-۳-۳-۱-۲٫ مجاز به علاقه جزئیت
۳-۲-۳-۳-۱-۳٫ مجاز به علاقه سببیت
۳-۲-۳-۳-۱-۴٫ مجاز به علاقه ماکان
۳-۲-۳-۳-۱-۵٫ مجاز به علاقه جنس
۳-۲-۳-۳-۱-۶٫ مجاز به علاقه آلیت
۳-۲-۳-۴٫ کنایه
۳-۲-۳-۴-۱٫ انواع کنایه
۳-۲-۳-۴-۱-۱٫ کنایه از موصوف
۳-۲-۳-۴-۱-۲٫ کنایه از صفت
۳-۲-۳-۴-۱-۲٫ کنایه از فعل
۳-۲-۳-۵٫ آرایههای بدیعی
۳-۲-۳-۵-۱٫ انواع جناس
۳-۲-۳-۵-۱-۱٫ جناس تام
۳-۲-۳-۵-۱-۲٫ جناس زاید یا افزایشی
۳-۲-۳-۵-۱-۳٫ جناس لاحق
۳-۲-۳-۵-۱-۴٫ جناس مطرف
۳-۲-۳-۶٫ لف و نشر
۳-۲-۳-۷٫ تضاد
۳-۲-۳-۸٫ مراعاتالنظیر ـ تناسب
۳-۲-۳-۹٫ ایهام
۳-۲-۳-۹-۱٫ ایهام تناسب
۳-۲-۳-۱۰٫ اغراق
۳-۲-۳-۱۱٫ ردالعجز علی الصدر
۳-۲-۳-۱۲٫ طرد و عکس
۳-۲-۳-۱۳٫ تلمیح
۳-۲-۳-۱۳-۱٫ تلمیحات مذهبی
۳-۲-۳-۱۳-۲٫ تلمیحات اسطورهای
۳-۲-۳-۱۳-۳٫ تلمیحات عرفانی
n فصل چهارم: ویژگیهای سبک هندی در غزلیات قهرمان
۴-۱٫ دلایل روی آوردن شاعران ایرانی به هندوستان
۴-۱-۱٫ دلایل بیتوجهی شاهان صفوی به شعر و فرار شاعران
۴-۱-۱-۱٫ ترویج مذهب شیعه و تثبیت مبانی ایدئولوژیک
۴-۱-۱-۲٫ خسّت بعضی از شاهان صفوی
۴-۱-۱-۳٫ توجّه به زبان عربی
۴-۱-۱-۴٫ توجّه بیش از حد به علمای مذهبی و کم توجّهی به شاعران
۴-۱-۲٫ جاذبههای دربار هند
۴-۱-۲-۱٫ انعام و بخشش
۴-۱-۲-۲٫ طبع موزون و نقاد شاهان هنر
۴-۱-۲-۳٫ تسامح
۴-۲٫ وجه تسمیه سبک هندی
۴-۳٫ حرف آخر در باب سبک هندی یا اصفهانی
۴-۴٫ عوامل پیدایش سبک هندی
۴-۵٫ پیشگامان سبک هندی
۴-۶٫ شاعران بزرگ سبک هندی
۴-۶-۱٫ صائبتبریزی؛ بزرگترین شاعر سبک هندی
۴-۷٫ بررسی غزل سبک هندی
۴-۷-۱٫ معنی لغوی غزل
۴-۷-۲٫ غزل در اصطلاح ادبی
۴-۷-۳٫ غزل در اصطلاح قدما
۴-۷-۴٫ غزل سبک هندی
۴-۷-۵٫ نمونههایی از غزلیات قهرمان
۴-۷-۶٫ صورت غزل هندی
۴-۸٫ بررسی مهمترین ویژگیهای سبک هندی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱٫ افزونی بسامد تصویرهای پارادوکس
۴-۸-۱-۱٫ نمونههای تصاویر پارادوکسی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۲٫ مضمون یابی
۴-۸-۲-۱٫ نمونههای مضامین جدید در اشعار قهرمان
۴-۸-۳٫ استفاده از تجربیات ساده و روزمره زندگی و دقّت در مشهودات روزمره
۴-۸-۳-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۴٫ کاربرد الفاظ کوچه و بازاری
۴-۸-۴-۱٫ شواهدی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۵٫ موتیفهای تازه و نو
۴-۸-۵-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۶٫ وابستههای عددی
۴-۸-۶-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۷٫ رنجه موره
۴-۸-۷-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۸٫ باریکاندیشی و نازکخیالی
۴-۸-۸-۱٫ نمونه در غزلیات قهرمان
۴-۸-۹٫ اسلوب معادله
۴-۸-۹-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱۰٫ تشخیص
۴-۸-۱۰-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱۱٫ رواج نوعی حکمت و استدلال عامیانه
۴-۸-۱۱-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱۲٫ حسآمیزی
۴-۸-۱۲-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱۳٫ تکرار قافیه
۴-۸-۱۳-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱۴٫ ایجاز
۴-۸-۱۴-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱۵٫ نظیرهگویی
۴-۸-۱۵-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۴-۸-۱۶٫ ارسالالمثل
۴-۸-۱۶-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
n فصل پنجم: تنوع مضامین در غزلیات قهرمان
۵-۱٫ درآمد
۵-۲٫ غزلیات عاشقانه
۵-۲-۱٫ معشوق در غزلیات قهرمان
۵-۲-۲٫ عاشق در غزلیات قهرمان
۵-۳٫ غزلیات عارفانه قهرمان
۵-۳-۱٫ تقابل عشق و عقل و نکوهش عقل
۵-۴٫ شکوائیه (بثّالشّکوی)
۵-۴-۱٫ درآمد
۵-۴-۲٫ شکوائیههای قهرمان
۵-۵٫ اشعار وصفی
۵-۵-۱٫ اشعار وصفی قهرمان
۵-۶٫ خمریات
۵-۶-۱٫ نمونههایی در غزلیات قهرمان
۵-۷٫ مجابات
۵-۷-۱٫ مجابات در غزلیات قهرمان
۵-۸٫ اخوانیات در غزلیات قهرمان
۵-۹٫ ابیات نصیحتگونه و اندرزی در غزلیات قهرمان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.