توضیحات
فصل اول:کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه تحقیق
۱-۲- بیان مسأله
۱-۳- سوالات تحقیق
۱-۴- اهمّیّت و ضرورت تحقیق
۱-۵- پیشینه تحقیق
۱-۶- اهداف تحقیق
۱-۷- فرضیه های تحقیق
۱-۸- تعریف واژه های مهم تحقیق
۱-۹- حدود و قلمرو تحقیق
فصل دوم:تاثیر پذیری (تعاریف ،انواع و ویژگی ها)
۲-۱- تاثیر پذیری
۲-۱-۱- انواع تأثیرپذیری
الف
۲-۱-۲- تأثیرات ادبی – هنری
۲-۱-۳- تفاوت تأثیرپذیری با تقلید
۲-۱-۴- نمونه هایی از تأثیرپذیری شعرا از یکدیگر
فصل سوم :بیهقی و شاملو (زندگی نامه،آثار،افکارو …)
۳-۱- زندگی نامه بیهقی
۳-۱-۱- خصوصیات اخلاقی بیهقی
۳-۱-۲- جهان بینی بیهقی
۳-۱-۳- مذهب و بینش بیهقی
۳-۱-۴- آثار بیهقی
۳-۱-۴-۱- تاریخ بیهقی
۳-۱-۴-۲- محتوای تاریخ بیهقی
۳-۱-۴-۳- سبک ادبی و نگارش در تاریخ بیهقی
۳-۱-۴-۴- مشخصات سبکی نثر مشکان و بیهقی
۳-۲-شرح زندگانی احمد شاملو
۳-۲-۱- آثار شاملو
۳-۲-۲- ترجمه های شاملو
۳-۲-۳-افکار شاملو
۳-۲-۴- شعر و سبک احمد شاملو
۳-۲-۵- زبان شعر شاملو
۳-۲-۶- محتوای شعر شاملو
۳-۲-۷- قالب شعر شاملو
۳-۳- شعر سپید چیست؟
۳-۳-۱- ابداع گر شعر سپید
۳-۳-۲- نظر شاملو درباره شعر سپید
۳-۳-۳- ویژگی های شعر سپید
۳-۳-۴- شاعران شعر سپید
۳-۳-۵- قالب شعر سپید
۳-۳-۶- دلیل توجّه شاملو به شعر سپید
فصل چهارم:تاثیرپذیری شاملو از تاریخ بیهقی
۴-۱- تأثیر کلام و پیام بیهقی
۴-۲- چرا شاملو از بین این همه نثر منثور، بیشتر به تاریخ بیهقی، پرداخته است؟
۴-۳- تأثیرپذیری شاملو از دیگران
۴-۴- موارد تاثیر پذیری شاملو از بیهقی
۴-۵- برجسته سازی و هنجار گریزی
۴-۵-۱- هنجارگریزی از راه واژه آفرینی
۴-۵-۲- هنجارگریزی واژگانی و نحوی از راه آرکائیسم
۴-۵-۳- هنجارگریزی واژگانی
۴-۵-۴- هنجارگریزی نحوی
۴-۵-۵- هنجارگریزی در کاربرد واژگان کهن و باستانی (آرکائیک)
۴-۵-۶- هنجارگریزی در کاربرد قیدهای خراسانی و بیهقی وار
۴-۵-۷- هنجارگریزی از راه کاربرد صفت های خراسانی و بیهقی وار
۴-۵-۸- هنجارگریزی در کاربرد حروف
۴-۵-۹- هنجارگریزی در کاربرد پیشوندها و پسوندها
۴-۵-۱۰- هنجارگریزی از راه ایجاد ساختارهای صرفی و نحوی کهن
۴-۵-۱۱- جابه جایی اجزای جمله
۴-۵-۱۲- حذف فعل ها به قرینه
۴-۵-۱۳- کاربرد افعال به جای یکدیگر از نظرزمان و نوع فعل
۴-۵-۱۴- کاربرد فعل دعایی به شیوه گذشته
۴-۵-۱۵- کاربرد فعل تمنایی به شیوه گذشته
۴-۵-۱۶- ساخت متمم با دو حرف اضافه
۴-۵-۱۷- آوردن ضمایر متصل در آخر حروف ربط یا اضافه و جابه جایی آن ها
۴-۵-۱۸-کاربرد «ب» تأکید در ابتدای فعل مثبت و منفی
۴-۵-۱۹- افزودن «می رهمی » به اوّل فعل ها و «ی شرطی » به آخر فعل ها به گونه قدمایی
۴-۵-۲۰- کاربرد «یکی» به جای «یک» به گونه قدمایی
۴-۵-۲۱- کاربرد قید «باری » به گونه قدمایی
۴-۵-۲۲- ضمیر مشترک «خود» و قید «هم»
۴-۵-۲۳- افزودن «الف» به آخر اسم، صفت و قید
۴-۵-۲۴- افزودن «ک» به آخر اسم و صفت
۴-۵-۲۵- کاربرد گونه مقلوب ترکیب ها
۴-۵-۲۶- تقدیم «نه» تاکید نفی
۴-۵-۲۷- کاربرد قاعده کاهش ( تخفیف و ادغام) کلمات در یکدیگر
۴-۵-۲۸- کاربرد « اینک » و « اینت » به گونه قدمایی
۴-۵-۲۹- کاربرد قیود، ادوات و حروف ربط مرکب به شیوه بیهقی در شعر شاملو
۴-۶- ساختار داستان وارگی و روایت گونگی شعر شاملو به پیروی از بیهقی
۴-۷- موسیقیوآهنگ و تناسب شعری
۴-۷-۱- هماهنگی موسیقی و عاطفی
۴-۷-۲- کلام و زبان حماسی بیهقی و شاملو
۴-۷-۳- آهنگ سرورآفرین بیهقی و شاملو
۴-۷-۴- همسویی واژگانی ( ترنّم جویباری)
۴-۸-ویژگی های بلاغی و ادبی
۴-۸-۱- ایجاز
۴-۸-۲- استفاده از امکانات ادبی چون مجاز، استعاره و کنایه
فصل پنجم:نتیجه گیری
نتیجه گیری
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.