توضیحات
فصل اول – روش تحقیق
چکیده
۱- کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- موضوع تحقیق
۱-۳- پرسش آغازین تحقیق
۱-۴- بیان مسئله
۱-۵- ضرورت انجام تحقیق
۱-۶- اهداف تحقیق
۱-۷- پیشینه تحقیق
۱-۸- فرضیات تحقیق
۱-۹-اهداف تحقیق
۱-۱۰- سؤالات تحقیق
۱-۱۱- روش تحقیق و گردآوری داده ها
۱-۱۲- دامنه و قلمرو تحقیق
۱-۱۲-۱- قلمرو موضوعی
۱-۱۲-۲- قلمرو زمانی
۱-۱۳- مشکلات و محدودیت های تحقیق
فصل دوم – زلزله و مقاوم سازی
۲-۱- مقدمه
۲-۲- تعریف زلزله
۲-۳- مشخصات زلزله
۲-۴- زلزله ها بر پایه ژرفا به انواع زیر تقسیم مى شوند
۲-۵- عوامل موثر در ایجاد زلزله
۲-۶- نحوه آزاد شدن انرژى زلزله
۲-۷- مقاوم سازی چیست
۲-۸- ساختمان هایی که نیاز به مقاوم سازی دارند:
۲-۹- راهکارهای مقاوم سازی لرزه ای :
۲-۱۰- مقاوم سازی سطح سازه
۲-۱۰-۱- اضافه کردن دیوارهای سازه ای بتن مسلح
۲-۱۰-۲- استفاده از بادبندهای فولادی
۲-۱۰-۳- جداسازی لرزه ای
۲-۱۰-۴- مقاوم سازی سطح عضو
۲-۱۰-۵- زره پوش کردن ستون
فصل سوم –جداساز لرزه ای و انواع ان
۳- ادبیات تحقیق
۳-۱- مقدمه
۳-۲- مفهوم جداسازی لرزه ای
۳-۳- انواع جداسازهای لرزه ای
۳-۳-۱- جداسازهای الاستومری
۳-۳-۱-۱ تکیهگاههای جداکننده الاستومریک چندلایه مسلح شده توسط ورق های فولادی
۳-۳-۱-۱-۱ سیستم جداساز بالاستیک طبیعی و مصنوعی با میرایی کم
۳-۳-۱-۱-۲ تکیه گاه لاستیکی – سربی (LRB)
۳-۳-۱-۱-۳ سیستم تکیه گاهی لاستیکی طبیعی با میرائی بالا(HDRB)
۳-۳-۲- سیستم های جداساز لغزشی (اصطکاکی)
۳-۳-۲-۱ سیستم جداساز پاندول اصطکاکی (FPS)
۳-۳-۲-۲- سیستم اصطکاک خالص (P-F)
۳-۳-۲-۳- میله های غلتان بین پایه و پی – دایروی یا بیضوی (Roller Bearing)
۳-۳-۲-۴- سیستم جداساز اصطکاکی EQS
۳-۳-۲-۵- سیستم جداساز لغزشی FIP
۳-۳-۲-۶- سیستم جداساز TASS
۳-۳-۳- سیستم های ترکیبی الاستومتر و لغزنده ها EERC
۳-۳-۳-۱- سیستم جداساز ارتجاعی – اصطکاکی (R-FBI)
۳-۳-۳-۲- سیستم (Electric De France) EDF
۳-۳-۳-۳- سیستم جداساز اصطکاکی – ارتجاعی لغزشی
۳-۳-۴- سیستم های جداساز فنری
۳-۳-۴-۱- سیستم GERB
۳-۴- اجزای اصلی سیستم های جداساز لرزه ای
۳-۴-۱- انعطاف پذیری
۳-۴-۲- استهلاک انرژی
۳-۴-۳- صلبیت در مقابل بارهای جانبی
۳-۵- سیستم های جداساز خطی و دوخطی
۳-۶- اثرات سیستم های جداساز بر رفتار لرزه ای سازه ها
۳-۷- زمان های تناوب طبیعی و شکل های مدی برای جداسازهای دو خطی
۳-۸- رفتار لرزه ای سیستم های جداساز دوخطی
۳-۹- واژگونی یا بلند شدن سازه
۳-۱۰- دستورالعمل ها و آئین نامه ها برای طرح سازه های جداسازی شده
فصل چهارم –تحلیل استاتیکی و طیفی
۴-۱- مقدمه
۴-۲- انتخاب شرایط اولیه مدلسازی
۴-۲-۱- مشخصات قاب مورد مطالعه
۴-۲-۲- مشخصات مصالح فولادی و بتنی
۴-۳- بارگذاری
۴-۳-۱- بارگذاری ثقلی
۴-۴ مدلسازی سیستم سازهای با جداسازی اصطکاکی پاندولی
۴-۵ مدلسازی جداساز لاستیکی با میرایی بالا(HDRB)
۴-۵-۱ مدلسازی جداساز های لاستیکی با میرایی زیاد در SAP2000
۴-۶- تحلیل استاتیکی معادل
۴-۶-۱- نیروی برش پایه
۴-۶-۲- تراز پایه و توزیع نیروی برشی در ارتفاع
۴-۷- مدلسازی و تحلیل
۴-۷-۱- ترکیبات بارگذاری
۴-۷-۲- جرم موثر سازه در زلزله
۴-۸- نتایج حاصل از تحلیل استاتیکی سازه مهاربندی شده با پایه گیردار و سازه مهاربندی شده با جداساز لرزه ای:
۴-۸-۱- بررسی برش پایه سازه با پایه گیردار و جداسازی شده
۴-۸-۲- بررسی جابه جایی نسبی (DRIFT) طبقات:
۴-۸-۲-۱- مقایسه قاب های چهار طبقه با یکدیگر
۴-۸-۲-۲- جابه جایی نسبی قاب هفت طبقه
۴-۸-۲-۳- جابه جایی نسبی قاب یازده طبقه
۴-۸-۳- بررسی جابه جایی بام سازه نسبت به پایه سازه
۴-۸-۳-۱- مقایسه قاب های چهار طبقه با یکدیگر
۴-۸-۳-۲- مقایسه قاب های هفت طبقه با یکدیگر
۴-۸-۳-۳- مقایسه قاب های یازده طبقه با یکدیگر
۴-۸-۴- بررسی پریود سازه
۴-۹- تحلیل طیفی
۴-۹-۱- آنالیز مودال
۴-۹-۱-۱- تعداد مدهای نوسان
۴-۹-۱-۲- ترکیب اثر مدها
۴-۹-۲- طیف مورد استفاده در این تحقیق
۴-۹-۳- اصول کلی روش تحلیل دینامیکی طیفی
۴-۹-۳-۱- میرایی سیستم در تحلیل های دینامیکی
۴-۱۰- نتایج حاصل از تحلیل طیفی
۴-۱۰-۱- بررسی برش پایه سازه با پایه گیردار و جداسازی شده
۴-۱۰-۲- بررسی جابه جایی نسبی (DRIFT) طبقات:
۴-۱۰-۲-۱- مقایسه قاب چهار طبقه با یکدیگر
۴-۱۰-۲-۲- جابه جایی نسبی قاب هفت طبقه
۴-۱۰-۲-۳- جابه جایی نسبی قاب یازده طبقه
۴-۱۰-۳- بررسی جابه جایی بام سازه نسبت به پایه سازه
۴-۱۰-۳-۱- مقایسه قاب های چهار طبقه با یکدیگر
۴-۱۰-۳-۲- مقایسه قاب های هفت طبقه با یکدیگر
۴-۱۰-۳-۳- مقایسه قاب های یازده طبقه با یکدیگر
۴-۱۰-۴- بررسی شتاب طبقات سازه:
۴-۱۰-۴-۱- مقایسه شتاب قاب چهار طبقه با یکدیگر(m/s2)
۴-۱۰-۴-۲- مقایسه شتاب قاب هفت طبقه (m/s2)
۴-۱۰-۴-۳- مقایسه شتاب قاب یازده طبقه با یکدیگر(m/s2)
فصل پنجم–تحلیل تاریخچه زمانی غیر خطی
۵-۱- مقدمه
۵-۲- معادلات حاکم بر تحلیل غیرخطی تاریخچه زمانی
۵-۳- تحلیل غیرخطی تاریخچه زمانی
۵-۴- نحوه مدل سازی تعریف مدل های غیر خطی مصالح و انجام تحلیل تاریخچه زمانی در sap2000
۵-۵- روش nonlinear در sap با توجه به مطالب ارائه شده
۵-۶- نتایج حاصل از تحلیل تاریخچه زمانی غیر خطی :
۵-۶-۱- بررسی برش پایه سازه با پایه گیردار و جداسازی شده
۵-۶-۲- بررسی جابه جایی نسبی (DRIFT) طبقات:
۵-۶-۲-۱- مقایسه قاب چهار طبقه با یکدیگر
۵-۶-۲-۲- مقایسه هفت طبقه با یکدیگر
۵-۶-۲-۳- جابه جایی نسبی قاب یازده طبقه
۵-۶-۳-بررسی جابه جایی با م سازه نسبت به پایه سازه
۵-۶-۳-۱- مقایسه قاب چهار طبقه
۵-۶-۳-۲- مقایسه قاب های هفت طبقه با یکدیگر
۵-۶-۳-۳- مقایسه قاب های یازده طبقه با یکدیگر
۵-۶-۴- بررسی شتاب طبقات سازه
۵-۶-۴-۱- مقایسه شتاب قاب چهار طبقه با یکدیگر(m/s2)
۵-۶-۴-۲-مقایسه شتاب قاب هفت طبقه (m/s2)
۵-۶-۴-۳- مقایسه شتاب قاب یازده طبقه با یکدیگر(m/s2)
۵-۷- بررسی نتایج حاصل از بررسی برش پایه
۵-۷-۱- قاب چهار طبقه
۵-۷-۲- قاب هفت طبقه
۵-۷-۳- قاب یازده طبقه
۵-۸- مقایسه جابه جایی نسبی بین طبقات
۵-۸-۱- قاب چهار طبقه
۵-۸-۲- قاب هفت طبقه
۵-۸-۳- قاب یازده طبقه
۵-۹- بررسی شتاب طبقات
۵-۹-۱- قاب چهار طبقه
۵-۹-۲- قاب هفت طبقه
۵-۹-۳- قاب یازده طبقه
۵-۱۰- بررسی جابه جایی بام سازه
۵-۱۰-۱- قاب چهار طبقه
۵-۱۰-۲- قاب هفت طبقه
۵-۱۰-۳- قاب یازده طبقه طبقه
فصل ششم – جمع بندی و نتیجه گیری
۶-۱- کلیات
۶-۲- جمع بندی و نتیجه گیری
۶-۲-۱- نتایج حاصل از تحلیل استاتیکی بدین شرح می باشد
۶-۲-۲- نتایج حاصل از تحلیل طیفی بدین شرح می باشد
۶-۲-۳- نتایج حاصل از تحلیل تاریخچه زمانی بدین شرح می باشد
۶-۳- پیشنهادات برای تحقیقات آینده
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.