توضیحات
فصل اوّل کلیّات تحقیق
۱ـ۱ـ مقدمه
۱ـ۲ـ بیان مسأله
۱ـ۳ـ اهمیت و ضرورت موضوع
۱ـ۴ـ اهداف تحقیق
۱ـ۴ـ۱ـ هدف اصلی تحقیق
۱ـ۴ـ۲ـ اهداف فرعی تحقیق
۱ـ۵ـ سؤالات تحقیق
۱-۵-۱ سؤال اصلی
۱-۵-۲ سؤالات فرعی
۱-۶- روششناسی پژوهش
۱-۶-۱ نوع پژوهش
۱-۶-۲ جامعۀ آماری
۱-۶-۳ نمونۀ پژوهش و روش نمونهگیری
۱-۶-۴ روش گردآوری اطلاعات و دادهها
۱-۶-۵ روش تجزیه و تحلیل دادهها
۱ـ۶ـ تعریف مفاهیم و واژههای اختصاصی پژوهش
فصل دوم ادبیات موضوع و مبانی نظری پژوهش
۲-۱ مقدمه
۲-۲ مفاهیم و اصطلاحات:
۲-۲-۱ لایحه
۲-۲-۲ الگو
۲-۲-۳ اسلامی و ایرانی بودن الگو
۲-۲-۴ پیشرفت
۲-۲-۴ چارچوب شناختی هنجاری
۲-۲-۵ الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت
۲-۲-۶ علم
۲-۲-۷ فناوری
۲-۲-۷-۱ فناوری به عنوان ابزار
۲-۲-۷-۲ فناوری به عنوان بهکارگیری ابزار
۲-۳ علم جدید، شاخصهها و ویژگیها
۲-۳-۱ شاخصهها و ویژگیهای نگرشی علم جدید
۲-۳-۱-۱ نگرش طبیعتگرایانه در تحلیل هستی
۲-۳-۱-۲ جایگزینی علل فاعلی مادّی به جای علل غایی
۲-۳-۲ شاخصهها و ویژگیهای روشی
۲-۳-۲-۱ روش تجربی مبتنی بر تجربۀ مستقیم حسّی
۲-۳-۲-۲ سیالیّت و دگرگونپذیری علم
۲-۳-۲-۳ تخصصگرایی و جزئینگری
۲-۳-۳ شاخصهها و ویژگیهای کارکردی
۲-۳-۳-۱ کاربردی بودن علم و آمیختگی با تکنولوژی
۲-۳-۳-۳ ارتقای سرعت بهرهبرداری از طبیعت و افزایش بهرهوری
۲-۴ علم جدید، چالشها و پیامدها
۲-۴-۱ چالشهای هستیشناسی علم جدید
۲-۴-۲ چالش و بنبست در عقلانیت علم جدید
۲-۴-۲-۱ فقدان معرفت حقیقی در علم مدرن
۲-۴-۲-۲ بحران نسبیتگرایی در علم مدرن
۲-۴-۳ پیآمدهای اجتماعی علم جدید
۲-۵ ضرورت حرکت به سوی علم و فناوری دینی
۲-۶ تعریف دین
۲-۶-۱ معنای لغوی و اصطلاحی دین
۲-۶-۱-۱ دین در قرآن
۲-۶-۱-۲ دین در روایات
۲-۶-۱-۳ تعاریف اصطلاحی دین
۲-۶-۲ جمع بندی از تعاریف دین
۲-۷ تعریف علمدینی
۲-۸ فناوری دینی
۲-۹ جمعبندی و نتیجهگیری:
۲-۱۰ مبانی بینشی و ارزشی علم و فناوری (از نگاه اسلام)
۲-۱۰-۱ مبانی بینشی
۲-۱۰-۱-۱ مبنای مبدأ شناختی
۲-۱۰-۱-۲ مبنای جهانشناختی
۲-۱۰-۱-۳ مبنای فرجام شناختی
۲-۱۰-۱-۴ مبنای معرفتشناسی
۲-۱۰-۱-۵ مبنای انسانشناختی
۲-۱۰-۲ مبانی ارزشی
۲-۱۰-۲-۱ مبانی ارزشی عمومی
۲-۱۰-۲-۲ مبانی اختصاصی نظام علم و فناوری
۲-۱۱ پیشینۀ پژوهش
فصل سوم روششناسی تحقیق
۳-۱ مقدمه
۳-۲ نوع تحقیق
۳-۳ جامعۀ آماری
۳-۴ نمونۀ پژوهش و روش نمونهگیری
۳-۴ روش گردآوری اطلاعات و دادهها
۳-۵ ابزار پژوهش
۳-۵-۱ پرسشنامه
۳-۵-۲ چکلیست تحلیلمحتوا
۳-۶ روش تجزیه و تحلیل دادهها
۳- ۷ مراحل تحلیلمحتوا
۳-۷-۱ مطالعه مبانی علمی واسلامی درباره پیشرفت و اقتضائات آن در حوزه علم وفناوری
۳-۷-۲ مشخص کردن اهداف و سولات پژوهشی
۳-۷-۳ انتخاب سندی برای تحلیل
۳-۷-۴ تدوین روش مقوله بندی
۳-۷-۵ تعیین واحدهای محتوا:
۳-۷-۵-۱ واحد تجزیه و تحلیل یا واحد ثبت:
۳-۷-۵-۲ واحدهای زمینه
۳-۷-۶ ساخت فرم یا چکلیست تحلیلمحتوا
۳-۷-۶-۱ کدگذاری یا رمزگذاری اطلاعات
۳-۷-۷ استخراج و تحلیل دادهها
۳-۷-۷-۱ قواعد شمارش
۳-۷-۷-۲ ارزیابی اعتبار پژوهش
۳-۶-۷-۳ تحلیل دادهها
فصل چهارم تجزیه و تحلیل دادهها
۴-۱ مقدمه
۴-۲ تحلیل لایحۀ الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با توجه به اقتضائات اسلامی پیشرفت در عرصۀ علم و فناوری در بعد نظری
۴-۲-۱ کدگذاری مقولههای تحلیلمحتوا (مبانی بینشی و ارزشی اسلامی در حوزۀ علم و فناوری)
۴-۲-۲ تحلیل محتوای لایحۀ الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت از جهت حضور یا عدم حضور مقولههای تحلیلمحتوا (مبانی بینشی و ارزشی)
۴-۲-۳ جمعبندی اطلاعات در بخش نخست
۴-۲-۴ قابلیت اطمینان براساس فرمول اسکات
۴-۳ تحلیل لایحۀ الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت با توجه به اقتضائات اسلامی پیشرفت در حوزۀ علم و فناوری در بعد عملی
۴-۳-۱ اطلاعات جمعیتشناختی مشارکتکنندگان
۴-۳-۱-۱ زمینۀ تخصص
۴-۳-۱-۲ میزان تحصیلات
۴-۳-۲ کدگذاری مقولههای تحلیلمحتوا (راهبردهای حرکت به سمت الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت)
۴-۳-۳ تحلیل اطلاعات بدست آمده از پرسشنامهها
۴-۳-۴ تحلیل محتوای لایحۀ الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت از جهت حضور یا عدم حضور مقولههای تحلیلمحتوا (راهبردها)
۴-۳-۵ ۴ قابلیت اطمینان براساس فرمول اسکات
فصل پنجم نتیجهگیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه
۵-۲ خلاصۀ یافتههای پژوهش
۵-۲-۱ خلاصۀ یافتههای پژوهش در مرحلۀ اول
۵-۲-۲ خلاصۀ یافتههای پزوهش در مرحلۀ دوم
۵-۳ بحث دربارۀ یافتههای پژوهش
۵-۴ پیشنهادها
۵-۴-۱ پیشنهادهای کاربردی
۵-۴-۲ پیشنهادهای پژوهشی
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.