توضیحات
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف پژوهش
سؤالهای پژوهش
فرضیههای پژوهش
روش تحقیق
ساختار تحقیق
۱-کلیات
۱-۱مفهوم شناسی عرف
۱-۱-۱عرف در لغت و اصلاح
۱-۱-۱-۱عرف در لغت
۱-۱-۱-۲ عرف در اصطلاح
۱-۱-۲ عناصر و ارکان عرف
۱-۱-۲-۱ عناصر عرف
۱-۱-۲-۲ ارکان عرف
۱-۱-۲-۲-۱ رکن مادی
۱-۱-۲-۲-۲ رکن معنوی
۱-۱-۲-۳ منشأ الزام عرف
۱-۱-۲-۳-۱ الزام ناشی از قانون
۱-۱-۲-۳-۲ الزام ناشی از اصول حقوقی
۱-۱-۲-۳-۳ احساس حقوقی مشترک
۱-۱-۲-۳-۴ طبیعت و نظم اشیاء و امور
۱-۱-۲-۳-۵ عرف فاقد نیروی الزام آور
۱-۱-۲-۳-۶ نظریه اسلام
۱-۱-۳ واژههای همسو و مرتبط با عرف
۱-۱-۳-۱ عادت
۱-۱-۳-۱-۱ تعریف لغوی عادت
۱-۱-۳-۱-۲ تعریف اصطلاحی عادت
۱-۱-۳-۱-۳ تفاوت عرف و عادت
۱-۱-۳-۲ بنای عقلا
۱-۱-۳-۲-۱ تعریف بنای عقلا
۱-۱-۳-۲-۲ عناصر بنای عقلا
۱-۱-۳-۲-۳ تفاوت عرف و بنای عقلا
۱-۱-۲-۳سیرهی متشرعه
۱-۱-۳-۳-۱تعریف سیره متشرعه
۱-۱-۳-۳-۲ عرف و سیرهی متشرعه
۱-۱-۳-۴اجماع
۱-۱-۳-۴-۱ معنای لغوی اجماع
۱-۱-۳-۴-۲ معنای اصطلاحی اجماع
۱-۱-۳-۴-۳ تفاوت عرف و اجماع
۱-۱-۳-۵قانون
۱-۱-۳-۵-۱ رابطه عرف و قانون
۱-۱-۳-۵-۲ تعارض عرف و قانون
۱-۱-۳-۶ عرف و نص
۱-۲ گونه شناسی عرف
۱-۲-۱ عرف به اعتبار سببیت
۱-۲-۱-۱ عرف لفظی
۱-۲-۱-۲عرف عملی
۱-۲-۲ عرف به اعتبار صدور
۱-۲-۲-۱ عرف عام و خاص از دیدگاه فقه
۱-۲-۲-۲ عرف عام و خاص از دیدگاه حقوق
۱-۲-۳ انواع عرف عام و خاص
۱-۲-۳-۱ انواع عرف عام
۱-۲-۳-۱-۱ عرف به اعتبار زمان و مکان
۱-۲-۳-۱-۲ عرف مملکتی
۱-۲-۳-۱-۳ عرف مذهبی
۱-۲-۳-۲ انواع عرف خاص
۱-۲-۳-۲-۱ عرف به اعتبار زمان و مکان
۱-۲-۳-۲-۲ عرف به اعتبار لازم الاجرا بودن
۱-۲-۳-۲-۳ عرف به اعتبار مقدار شیوع
۱-۲-۳-۲-۴ عرف به اعتبار تقدم و تأخر از حدوث واقعه
۱-۲-۳-۲-۵ عرف به اعتبار مبین حکم یا موضوع بودن
۱-۲-۳-۲-۶ عرف به اعتبار پذیرش یا عدم پذیرش شارع
۱-۲-۳-۲-۷ عرف به اعتبار صحت و فساد
۱-۲-۳-۲-۸ عرف به اعتبار دقت و تسامح
۲- اعتبار و حجیت عرف
۲-۱ – ادلهی حجیت عرف
۲-۱-۱- ادله شرعی
۲-۱-۱-۱ کتاب
۲-۱-۱-۲ سنت
۲-۱-۱-۳اجماع
۲-۱-۱-۴ وجود احکام امضایی
۲-۱-۱-۵ سکوت شارع
۲-۱-۱-۶ وحدت روش شارع و عرف
۲-۱-۲ ادله عقلی
۲-۱-۲-۱ اتکای به فطرت
۲-۱-۲-۲ قاعدهی ملازمه
۲-۱-۲-۳ حفظ نظام
۲-۱-۲-۴ استدلال به سه وجه عقلی
۲-۲ مکاتب حجیت عرف
۲-۲-۱ مکتب حجیت ذاتی
۲-۲-۲ مکتب عقل
۲-۲-۳ مکتب امضا
۲-۲-۴ گرایشها و روشهای کشف امضا
۲-۲-۴-۱ گرایش عدم ردع
۲-۲-۴-۲ گرایش عدم ثبوت ردع
۲-۲-۴-۳ گرایش سکوت
۲-۲-۵ تفسیرهای ارائه شده دربارهی امضا
۲-۳ شرایط حجیت عرف
۲-۳-۱ شیوع اطمینان آور
۲-۳-۲ مسامحی نبودن
۲-۳-۳ مخالفت نداشتن با عقل عملی
۲-۳-۴ مقارن بودن
۲-۳-۵ احراز عدم ردع شارع
۲-۳-۶ عدم تصریح به خلاف
۳- اهمیت و کاربرد عرف نزد امامیه
۳-۱-اهمیت و نقش عرف در فقه
۳-۱-۱- تاریخچه عرف
۳-۱-۲-ویژگی های مکتب عرف امامیه
۳-۱-۲-۱- ادبیات فقه
۳-۱-۲-۲- اعتبار عرف.
۳-۱-۲-۳- کاربرد عرف
۳-۱-۲-۴-دلالت عرف
۳-۱-۲-۵- ردع عرف
۳-۱-۳- فروعات بحث عرف
۳-۱-۳-۱- تغییر عرف
۳-۱-۳-۲- عیوب عرف
۳-۱-۳-۳- احراز و اثبات عرف
۳-۱-۳-۴- ناهمگونی عرفها
۳-۲-کاربرد عرف در فقه و حقوق
۳-۲-۱- کاربرد عرف در فقه
۳-۲-۱-۱- تشکیل مدلول التزامی
۳-۲-۱-۲- تعیین حدود موضوع حکم شرعی کلی
۳-۲-۱-۳- اثبات تحقق موضوع
۳-۲-۱-۴- تغییر موضوع حکم شرعی
۳-۲-۱-۵- کشف حکم شرعی کلی
۳-۲-۲- عرف در دانش حقوق
۳-۲-۲-۱- جایگاه عرف در حقوق
۳-۲-۲-۲- عرف در تاریخ و حقوق
۳-۲-۲-۳- عرف در حقوق نوشته و نانوشته
۳-۲-۲-۴- عرف در حقوق عمومی و خصوصی
۳-۲-۲-۵- عرف در حقوق جزا
۳-۲-۲-۶- عرف در حقوق تجارت
۳-۲-۲-۷- عرف در حقوق داخلی و بین الملل
۳-۲-۳- انعکاس عرف در قانون مدنی ایران
۳-۲-۳-۱- موارد رجوع صریح به عرف
۳-۲-۳-۲-موارد رجوع ضمنی به عرف
نتایج
پیشنهادات
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.